● A pszicho-szociális státusz vizsgálata

A gyermekek mindegyike egy számazonosítót kapott, amely feltüntetésével és szüleik segítségével töltötték ki a gyermekek szocio-ökonómiai helyzetére vonatkozó „Szocio-demográfiai" (3. ábra), „Fizikai aktivitás, Szabadidő, Közérzet" (4. ábra), és a „Táplálkozási" (5. ábra) adatlapokat, és írták le az ún. háromnapos táplálkozási adatfelvételi lapon a gyermekek által két hétköznap és egy hétvégi napon elfogyasztott összes táplálék és folyadék nevét és pontos mennyiségét.

Az antropometriai vizsgálatban részt vett 9,5 évesnél idősebb gyermekek random módszerrel szelektált mintájába kerültekkel a Cattell-féle (1949) non-verbális intelligencia tesztet, a Junior Immunkompetencia,Stressz-kezelési, Megküzdési Stratégiák kérdőíveit (Oláh 2004; amelyek a személy stresszel való megküzdésének hatékonyságát befolyásoló személyiségtényezőket méri), a Tennessee-féle önértékelésiadatlapot (amely alapján a testi és lelki egészségi állapotát, a testkép és az énkép; Fitts 1964, Dévai és Sipos 1986) töltettünk ki. E speciális pszichológiai kérdőívek segítségével azt kívántuk elemezni, hogy a testfejlettségi státus milyen hatást gyakorol a gyermekek pszichés fejlődésére.